Gastvrijheid in de

Zorg

Zorg

Alles draait om aandacht

De zorg is een ‘attention industry’. Aandacht staat centraal en daarom is het vooral in de zorg belangrijk dat men snapt wat het gedrag van de medewerker doet met het gedrag van de patiënt of bezoeker. Welke keuzes kunt u maken zonder dat je de professionele zorg en veiligheid onrecht aan doet? We kunnen u leren hoe het gedrag van mensen te herkennen en er met de juiste communicatieve en sociale vaardigheden mee om te gaan.
Zorg hospitality gastvrijheidstraining detail
Gastvrijheid in de zorg

Een confronterende spiegel

"Doen wij dat echt?! riep een verpleegkundige van Medisch Centrum Haaglanden tijdens een training. De spiegel die haar tijdens de dag werd voorgehouden was best confronterend. We bespraken gewoontes, dingen waar men zich met vele jaren ervaring niet meer van bewust was. Niet in de zin van 'dat doe je fout', maar vanuit een gevoel van veiligheid en het benoemen van kansen. Ook was er genoeg aandacht voor dat wat de oprechte aandacht voor de patiënt soms lastig maakt. We oefenden en het voelbare resultaat werkte motiverend.
Referenties in de zorg

Gastvrijheid in een andere sector

Retail.


Maakt u zich zorgen over de concurrentie van e-commerce? Ga dan op zoek naar dat wat uw winkel onderscheidend maakt. Werken aan de kracht van persoonlijk en professioneel contact.

Horeca.


Gastvrij zijn omdat het hoort of omdat u het echt belangrijk vindt? De gast echt blij willen maken vraagt om belangrijke keuzes. Ook over de wijze waarop u gastvrijheid ‘tussen de oren’ van de medewerkers krijgt.

Dienstverlening.


Bent u het ermee eens dat het feitelijk contact tussen dienstverlener en klant de relatie kan maken of breken? Het is u misschien niet altijd duidelijk hoe u dat contact tot z’n recht kunt laten komen. Kunt u de klant niet iets meer geven dan wordt verwacht?
Meer informatie over gastvrijheid?